Bilhistorisk Tidsskrift  90/1987     side 11

     
 

Efter turen i grønsagerne fik BMW'en ændret kølergitter, her er den med Frede ved rattet i en af de utallige bemalinger: helt hvid. i 1951 havde den fået kofanger og tilhørte Bent Steffensen, her fotograferet på vej til løb i Sverige. Den sidst kendte skikkelse i 60erne hos Erik Koux.



tilhørte den en motorfænrik på Østerbrogades kaserne (K 84.262). Erik Gry havde BMW'en i fire år omkring 1960 og lavede en del ændringer på den. Han havde vognen med til England, hvor den kørte lidt på bane. Bagakslen knækkede og blev erstattet med et flustin Healey 100S bagtøj, benzintanken blev udskiftet og en ny bagkarrosse blev fremstillet på komfurfabrikken ABC i Farum-, på et eller andet tidspunkt er der også kommet en 327 gearkasse i bilen. Gry solgte videre til Erik Koux, som igen - i 1966 - solgte til Steen Allan Christensen. Derfra kom den til den nuværende ejer for ca. sytten år siden.