|
Sådan så Poul Suhrs 502 ud, da den i 1963 stod til
salg. Til højre den unge frøken Steenstrup fra Hasseris. Det er vognen
bagved, man skal lægge mærke til, det er bestemt præcis samme karrosseri
som Suhrs 502, ærgerligt at man ikke kan se nummerpladen.
dagen før. Gulf-manden kunne kun forklare at det var
til to unge mennesker. Der gik 10-15 år, før jeg fik nys om at vognen
var opstaldet i Brønshøj, og det endte med at det ene af de to unge
mennesker, der havde købt vognen i 1963, meldte sig ind i DVK. Han
overtog den efterhånden alene, men mistede interessen til fordel for Ford
Thunderbirder og så fik Poul Suhr, gammel FIAT-mekaniker, chancen.
Undertegnede havde i mellemtiden forlænget fået sin åbne 1923 501.
Nu har Suhr kunnet give sin Mariehøne selskab af den
nysynede 502. At vognen har dansk karrosseri er uomtvisteligt: Fabrikkens
protokol oplyser, at undervogn uden karrosseri er solgt til
"Skandinavisk Co." i februar 1925. |
|
|
|