Bilhistorisk Tidsskrift  90/1987     side 25

     
 

Sådan så Poul Suhrs 502 ud, da den i 1963 stod til salg. Til højre den unge frøken Steenstrup fra Hasseris. Det er vognen bagved, man skal lægge mærke til, det er bestemt præcis samme karrosseri som Suhrs 502, ærgerligt at man ikke kan se nummerpladen.


dagen før. Gulf-manden kunne kun forklare at det var til to unge mennesker. Der gik 10-15 år, før jeg fik nys om at vognen var opstaldet i Brønshøj, og det endte med at det ene af de to unge mennesker, der havde købt vognen i 1963, meldte sig ind i DVK. Han overtog den efterhånden alene, men mistede interessen til fordel for Ford Thunderbirder og så fik Poul Suhr, gammel FIAT-mekaniker, chancen. Undertegnede havde i mellemtiden forlænget fået sin åbne 1923 501.
Nu har Suhr kunnet give sin Mariehøne selskab af den nysynede 502. At vognen har dansk karrosseri er uomtvisteligt: Fabrikkens protokol oplyser, at undervogn uden karrosseri er solgt til "Skandinavisk Co." i februar 1925.