|
nøjagtigt genskabt efter det nogle steder frønnede og
forvitrede originale.
På det danske marked satte FIAT prisen voldsomt ned i 1925-26, alligevel
kostede 503 Spider med 6.200 kr. så meget som 2½ Ford Tudor og
importøren De Forenede Automobilfabrikker kunne i 1926 kun få afsat 265
FIAT vogne herhjemme af samtlige modeller. Programmet rakte det år fra
den ny, lille 509 på under en liter over 503, |
|
507, 512 og måske sidst på året 520 til 519 på 4.8
liter.
Spideren er indregistreret første gang 23. juni 1927 i Københavns amts
Nordre Birk under A 8291, til hvem fremgår ikke af papirerne, Attesten
oplyser om ny indregistrering under A 944 i Roskilde i maj 1951, i
København under K 13.759 i august samme år, på Frederiksberg i april
1954 under A 3034 og i København to måneder senere under K 86.119. |
|
Her dukker første ejernavn op, bådfører Brandt på
Østerbro. Endelig er vognen synet og godkendt i november 1957 til en
toldassistent Knud Warrer, også Østerbro.
For sluttelig at citere Jytte og Nils Kjærgård, der nu har erfaring med
to 503 og har den tredje, berlinaen, undervejs: "FIAT 503 Spiders
hele konstruktion og kvalitet giver bilens kørere en følelse som var det
en sportsvogn - hurtig, smidig og stærk." |
|