Bilhistorisk Tidsskrift  90/1987     side 27

     
 

 

 
 

nøjagtigt genskabt efter det nogle steder frønnede og forvitrede originale.
På det danske marked satte FIAT prisen voldsomt ned i 1925-26, alligevel kostede 503 Spider med 6.200 kr. så meget som 2½ Ford Tudor og importøren De Forenede Automobilfabrikker kunne i 1926 kun få afsat 265 FIAT vogne herhjemme af samtlige modeller. Programmet rakte det år fra den ny, lille 509 på under en liter over 503,

 

507, 512 og måske sidst på året 520 til 519 på 4.8 liter.
Spideren er indregistreret første gang 23. juni 1927 i Københavns amts Nordre Birk under A 8291, til hvem fremgår ikke af papirerne, Attesten oplyser om ny indregistrering under A 944 i Roskilde i maj 1951, i København under K 13.759 i august samme år, på Frederiksberg i april 1954 under A 3034 og i København to måneder senere under K 86.119. 

 

Her dukker første ejernavn op, bådfører Brandt på Østerbro. Endelig er vognen synet og godkendt i november 1957 til en toldassistent Knud Warrer, også Østerbro.
For sluttelig at citere Jytte og Nils Kjærgård, der nu har erfaring med to 503 og har den tredje, berlinaen, undervejs: "FIAT 503 Spiders hele konstruktion og kvalitet giver bilens kørere en følelse som var det en sportsvogn - hurtig, smidig og stærk."