Bilhistorisk Tidsskrift 90/1987 side 29 |
Horsens, men næsten identisk med den Gentofte Brandvæsen selv havde. Endvidere to Triangel brandbiler fra 1930'erne, begge er Gentoftes egne, men de har en årrække været brugt af Tuborgs bedriftsværn. Museet håber næste år at overtage en større Triangel stigevogn, som også har hørt til i Gentofte, og endelig ser det ud til, at Lyngby-Tårbæk brandvæsens lille Unic brandbil fra 1921, tilhørende DVK og Redningshistorisk Selskab, |
bliver udstillet. Den ankom til åbningen for egen
motorkraft. |
åbningen af museet, at Politihistorisk Selskab har stiftet en veteran-bilsektion, der allerede er så aktiv at den har anskaffet en Ford V8 60hk 1939 og en Nimbus 1946, der vil blive udstyret politimæssigt. Selskabet har håb om at få udstillingslokaler i den tidligere Station 5 i Svendsgade i København, med tilhørende garageanlæg, og det ville være fortræffeligt, med en beliggenhed næsten lige ved siden af Københavns Bymuseum. |
|
Den forbavsende store import fra USA fortsætter Her er to gamle Buick'er Til venstre en fra 1910, som Gunnar Falk er gået i gang med at |
restaurere: Magneten er sendt til reparation, sæderne er på vej til sadelmager og resten af vognen kørt ind i skolestuen (Gunnar bor i |
Bendstrup gamle skole). Til højre en Buick Six 1922, model 22-45, hjemtaget af Kim D. Larsen. |
|