Bilhistorisk Tidsskrift  92/1987     side 10

     
 

fremme i starten, blev man lukket inde i støv. Jeg var ikke hurtig nok i starten, og da jeg kørte ned mod det første sving, vidste jeg overhovedet ikke, hvor jeg var. Jeg kunne kun høre lyden af de andre og begyndte at bremse, men så sagde det bang-bang-bang, og jeg havde taget 3-4 meter hegn. Jeg tændte

 

lygterne og blev holdende. Og da støvet lagde sig, lyste lygterne pÃ¥ en mur af mennesker. Heldigvis kom ingen noget til. Én gang Hobro og aldrig mere Hobro. Dengang foregik det meste pÃ¥ Sjælland og jyderne var sultne efter motorløb, sÃ¥ der var altid fuldt hus, nÃ¥r der endelig var noget i Jylland. I dag er

  Amelung fik varmen efter den kolde tur til Norge med Hans Pabl.








det modsat, efter at Roskilde Ring blev nedlagt.
   Under krigen var Ford-vognen klodset op i en gammel lade i Utterslev og jeg drejede den et par omgange hver uge. Ved befrielsen skulle vi bruge køretøjer i frihedsbevægelsen, og jeg gik lige op og satte hjulene pÃ¥, sÃ¥ kørte den. Uden nummerplader. SÃ¥ fik vi nogle træplader pÃ¥, hvor der stod KL, Københavns-Ledelsen, hvor jeg kørte som ordonnans. Der var flere gamle motorsportsfolk med.
   V8'eren blev annonceret til salg en søndag i 1947 i Jyllands Posten, og jeg forlangte 12.500 kr . for den. Der ringede straks kl. 8 om morgenen en kørelærer Nielsen fra Skive og sagde, at hvis den var som beskrevet i annoncen, flødefarvet med rødt skindindtræk, ville han gerne købe den. Næste morgen