|
fremme i starten, blev man lukket inde i støv.
Jeg var ikke hurtig nok i starten, og da jeg kørte ned mod det
første sving, vidste jeg overhovedet ikke, hvor jeg var. Jeg kunne
kun høre lyden af de andre og begyndte at bremse, men så sagde det
bang-bang-bang, og jeg havde taget 3-4 meter hegn. Jeg tændte |
|
lygterne og blev holdende. Og da støvet lagde
sig, lyste lygterne på en mur af mennesker. Heldigvis kom ingen
noget til. Én gang Hobro og aldrig mere Hobro. Dengang foregik det
meste på Sjælland og jyderne var sultne efter motorløb, så der
var altid fuldt hus, når der endelig var noget i Jylland. I dag er |
|
|
Amelung fik varmen efter den kolde tur til Norge med Hans
Pabl.
det modsat, efter at Roskilde Ring blev nedlagt.
Under krigen var Ford-vognen klodset op i en gammel
lade i Utterslev og jeg drejede den et par omgange hver uge. Ved
befrielsen skulle vi bruge køretøjer i frihedsbevægelsen, og jeg gik
lige op og satte hjulene på, så kørte den. Uden nummerplader. Så fik
vi nogle træplader på, hvor der stod KL, Københavns-Ledelsen, hvor jeg
kørte som ordonnans. Der var flere gamle motorsportsfolk med.
V8'eren blev annonceret til salg en søndag i 1947 i
Jyllands Posten, og jeg forlangte 12.500 kr . for den. Der ringede straks
kl. 8 om morgenen en kørelærer Nielsen fra Skive og sagde, at hvis den
var som beskrevet i annoncen, flødefarvet med rødt skindindtræk, ville
han gerne købe den. Næste morgen
|
|