Bilhistorisk Tidsskrift  92/1987     side 11

     
 

kom han med damperen, og jeg holdt på kajen med vognen. Vi kørte en tur, og han ville også gerne have den op på en lift. Det var i orden, vi sluttede handelen på et værtshus over en bajer. Jeg havde givet 2.000 ti år før.
   Formel 3 racerne begyndte der at blive interesse for, først måske i Sverige. Kaj Hansen byggede som en af de første danske en på en FIAT ramme med en JAP motor. Så byggede han en anden og jeg købte den første af ham. Med den deltog jeg i Danmarksmesterskaberne i Hobro 1948. Jeg udgik af I. heat. Kaj havde på det tidspunkt en svensk Effyh og kørte i stå i 2. heat med et brækket bagnav. Jeg siger til Kaj: Sørens osse, Robert skal sgu ikke blive Danmarks-mester uden at vi to er med - jeg har ingen chance, men du kender min vogn, du har selvbygget den. Og så blev Kaj Danmarks-mester i min Midget. Men Kaj ville absolut have, at jeg kørte med i æresrunden.





Ved gadeløbet i Korsør i 1950-enbane på 700 meter med 8 sving - fører her Robert Nelleman i sin Silver Bird foran Kaj Hansen i Effyh og Carl Amelung i Kajs hjemmebyggede.