|
December 1987:
Som sagt kan vi heldigvis konstatere, at en pæn del af de nævnte vogne
stadig eksisterer. Det gælder vist nok samtlige Packard'er, omend en eller
to er godt gemt. Også alle tre Rolls-Royce. Den store Phantom 1 1929 ejedes
siden af Ib Wiboe-Hansen og derefter Ebbe Suenson. Nu er den i udlandet.
Silver Ghost 1921 er den, Poul Bachmann nu har givet sit tredie
karrosseri. Twenty 1921, med det moderniserede musegrå
cabriolet-karrosseri, har vi ikke lige pt. styr på, men den er vist stadig
hos Simony efter at have været ejet af Dyrbye og Langdal.
|
|
Cadillac'erne er lidt mere tvivlsomme, La Salle 1927 er
Arne Pedersens, PierceArrow er efter et par danske ejere i Sverige. De to
Cord ejes af O. T. Neel, den åbne er under. restaurering.
Minerva er naturligvis også Neels, som dengang endnu var i
Generalkonsul Jorcks eje. Lincoln har vi heller ikke helt hold på, men i
hvert fald den ene har overlevet. Delage næppe. Oplysninger modtages gerne.
Talbot'en endte i en børnehave i Glostrup, hvor man fejlagtigt troede det
var Kronprins Frederiks. På ganske kort tid var den splittet totalt.
|
|
DANSK VETERANBIL KLUB
Gl. Strandvej 10 . Postboks 33
2990 Nivå
Tel. 02 19 11 29, tirsdage 19-21. |
REDAKTION
O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes
sendt
Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
Tel, 02 89 11 48.
Helst skriftlig henvendelse.
I redaktionen
Peter Bering.
Tillæg til Veteran Tidende.
Eftertryk tilladt med
kildeangivelse.
Tryk: Eiler Eilertsen, Kbh.
ISBN 0901-327X
|
|
|