Bilhistorisk Tidsskrift  92/1987     side 23

     
 

ken af nogen manifold eller grimme oliede drivhjul; man så kun en ventilator, 6 tændrør, hvis ledninger dukkede ind bag det glatte ydre, samt en skinnende kobberkarburator. Der var store bremser med køleribber, og vognen var i det hele taget meget sportspræget med omdrejningstæller o.s.v. Den er desværre siden forsvundet.
   Ja, det er kun med sorrig i sind, man

  ser de herlige køretøjer forgå. Til gengæld er glæden så meget større, når man møder en af de stadigt sjældnere »store, gamle«, såsom den prægtige hvide Isotta-Fraschini open-driver cabriolet fra 1927, man endnu kan se jage af sted som et genfærd fra de store dage, da der blev bygget virkelige automobiler. 


 

DETTE NUMMER
af Bilhistorisk Tidsskrift er lidt tyndere end det plejer at være. Det skyldes en »programændring« i sidste øjeblik. Til gengæld er det muligt at vi indhenter det i et af de næste numre.
Blandt det stof, der udgår denne gang er fotoreportage fra sæsonens sidste løb. Det beklager vi.

 
 

December 1987:
Som sagt kan vi heldigvis konstatere, at en pæn del af de nævnte vogne stadig eksisterer. Det gælder vist nok samtlige Packard'er, omend en eller to er godt gemt. Også alle tre Rolls-Royce. Den store Phantom 1 1929 ejedes siden af Ib Wiboe-Hansen og derefter Ebbe Suenson. Nu er den i udlandet.
   Silver Ghost 1921 er den, Poul Bachmann nu har givet sit tredie karrosseri. Twenty 1921, med det moderniserede musegrå cabriolet-karrosseri, har vi ikke lige pt. styr på, men den er vist stadig hos Simony efter at have været ejet af Dyrbye og Langdal. 

Cadillac'erne er lidt mere tvivlsomme, La Salle 1927 er Arne Pedersens, PierceArrow er efter et par danske ejere i Sverige. De to Cord ejes af O. T. Neel, den åbne er under. restaurering.
Minerva er naturligvis også Neels, som dengang endnu var i Generalkonsul Jorcks eje. Lincoln har vi heller ikke helt hold på, men i hvert fald den ene har overlevet. Delage næppe. Oplysninger modtages gerne.
Talbot'en endte i en børnehave i Glostrup, hvor man fejlagtigt troede det var Kronprins Frederiks. På ganske kort tid var den splittet totalt.

DANSK VETERANBIL KLUB
Gl. Strandvej 10 . Postboks 33
2990 Nivå
Tel. 02 19 11 29, tirsdage 19-21.

                               REDAKTION
      O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes sendt
      Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
    Tel, 02 89 11 48.
    Helst skriftlig henvendelse.
      I redaktionen Peter Bering.
      Tillæg til Veteran Tidende. 
      Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
    Tryk: Eiler Eilertsen, Kbh. 
      ISBN 0901-327X