Bilhistorisk Tidsskrift  95/1988     side  30

  

 

 

 

Siden Sidst

Først en rettelse til sidste nummer: Skarrings Mercedes-Benz cabriolet på side 26 og bagsiden var ikke en 200, men en 230. - Lyngby Tekniske Skole har planer om at indrette et bilværksteds-museum. - Svend Carstensen har været i England og byttet sin bekendte M.G. SA saloon med noget helt andet, en Alvis TB 14 1950. Der er kun lavet 100 af denne topersoners roadster, som Svend selv siger er så grim at man kommer til at holde af den. - Der er ikke

Mange mærkelige biler har Viklit Gråe Jørgensen indført, men den todækker bus, han har hentet i Canada, slår rekorden. Det er en Pierce-Arrow med fast gummi. Den formodes at være kommet til Europa som amerikansk militærkøretøj under Første Verdenskrig derefter at have kørt som bus i London og så endte den bos en storsamler i Canada. Nu har den altså krydset Atlanten for tredje gang. Viklit siger at den er i god stand og regner med at have den helt klar indenfor et par år

 

mange af mærket Healey herhjemme, men Svend Dråby har købt en Tickford Sports Saloon. - Kun halvanden Messing-Ford har overlevet på dansk grund, men i de seneste år er der indført så mange fra især USA at der deltog 7 ved et Ford T Stævne i Lyngby. Den ældste var Jørgen Groots fra 1910. -Ved M.G. klubbens årlige arrangement på Ring Djursland var der i år en klasse for veteraner og trehjulene. John Neel kom helt fra København i sin mors 1926 Morris Bullnose, og vor tidligere formand Erik Vagn Jensen deltog den ene af weekendens dage med sin Morgan trehjuler og den anden med Lancia Lambda Faring cabriolet. - Nu har Danmark også fået et traktormuseum. Det er åbnet i Eskildstrup lidt nord for Nykøbing Falster og rummer 150 traktorer og 40 motorer som er samlet af brødrene Knud og Bent Nielsen.

Til et af møderne i sommer i Nivå sås en meget velbevaret Reo Flying Cloud "Mate" 1929, hvis 6-cylindrede Continental motor havde så blød tomgang at en femkrone nemt holdt sig på højkant på den.