Bilhistorisk Tidsskrift  96/1988     side  4

      
 

 

 

lere, og tilsyneladende var det kun en af vognene, der blev her i landet; nemlig den Gran Sport med Zagato spiderkarrosseri, som er denne artikels hovedemne.
Gran Sport var den hurtigste udgave af 1750 Alfaen - bortset fra nogle få fabriksracere med fast top. Den 6-cylindrede motor har to overliggende knastaksler, kompressor, yder 85 hk ved 4500 o/min. og giver vognen en topfart på omkring 145 km/t. Haubergs eksemplerer en 4. serie med stelnr. 8513063, som er bygget i 1930. 1 Forum var den udstillet med nedskårne døre; men der fandtes og findes også et sæt døre med lige overside. De ser ikke så rå ud, til gengæld brød de ikke den brede forkromede pynteliste, som det rødlakerede karrosseri oprindelig var udstyret med.






Alfa Romeo fabrikkens stand på biludslillingen i Forum 1931 med Zagato
spideren flankeret af to firepersoners sedaner. Italienerne var øjensynligt godt forberedt på det danske februarvejr for vognen havde fået kølergardin.