|
deltog i mange billøb i ind- og udland
og skiftede hyppigt sine biler ud. August Bagge derimod var så trofast
mod den Ghost, han fik i 1909, at han beholdt den i 25 år.
1004 var den 238. Ghost, der gik ud fra
fabrikken.
Fabrikken har ikke noget chassisblad
på 1004, men ejerkortet fortæller, at det er en vogn på langt chassis
med messingudstyr, og at den er leveret 25. juni 1909 til karrosserimager
Morgan & Co. Pr. 29. juni opgives ejeren som August Bagge, Esq.,
Klareboderne 3, Copenhagen (Gyldendals adresse), senere rettet til
Dronninggård, Holte (også kendt som Næsseslottet, en endnu eksisterende
ejendom på en pynt i Furesøen.)
Som eneste anden ejer på kortet har
fabrikken pr. 2. april 1935 registreret Mr. Otto Madsen, 48, Kongensgade,
Odense. Disse registreringer af ejernes navne på
fabrikkens kartotekskort er
Bagges RR bar nu fået kølerfigur og
elektrisk lys, men er ellers ikke ændret. På billedet har den
tilsyneladende de trefarvede nummerplader, der kom i marts 1919, men
skulle være udskiftet igen senest 1. oktober 1922.
|
|
som tidligere nævnt ikke
fuldstændige, og nogle af navnene kan være på mekanikere, der har
bestilt en reservedel.
Men sønnen Niels Wessel Bagge
(født 1908) oplyser, at faderen havde den ældste RR endnu da han
afhændede og forlod Dronninggård i 1933-34. Niels Bagge
boede på det tidspunkt i Sverige, og ville gerne have overtaget
vognen, men da han så, hvor meget den var blevet bygget om, mistede
|
|
han interessen. Hvordan den derpå
endte i Odense, opklares næppe. Vi ved at cykelhandler
Grønnings to sønner i Odense en tid raslede rundt i en stor RR,
som de havde købt af en organist i Blommenslyst, og som de senere
solgte til ophugning. Det er meget muligt, at det har været den
vogn.
I alle tilfælde fandtes nogle
stumper fra 1004 i ophugger Johnsens efterladenskaber, da de blev
bortsolgt i
|
|
|