Bilhistorisk Tidsskrift 100/1989 side 10 |
|
sluttede sin tjeneste hos Bagge i 1935
men Bagge skaffede ham job hos Magasin, først som nattevagt, senere
dørvogter ved indgangen fra Kongens Nytorv bogen I Poul Sachmanns instruktionsbog, der stammer fra 1004, kan man læse på titelbladet, at det er en udgave fra marts 1909 til årgangene 1907-08-09. Pris 21 shillings. Instruktionsbogen understreger kraftigt forholdet mellem herskab og chauffør, idet det åbenbart er utænkeligt at ejeren selv fører, endsiger passer vognen. I forordet siges, at mange ejere må vedgå at de er fuldstændig uvidende om, hvordan vognen skal behandles, med det resultat at de ikke kan bedømme om deres chauffører er forsømmelige eller flittige. Derfor tilstræber instruktionsbogen at sætte selv den mest uvidende ejer i stand til at afgøre om hans chauffør giver vognen den behandling, der er uomgængeligt nødvendigt for at |
opnå at vognen arbejder økonomisk og
tilfredsstillende. Danmarks anden Ghost - fabrikkens 513. -
ejedes af Grev Lerche på Lerchenborg ved Kalundborg. Salgsdatoen er 2.
juni 1910 - til levering sidst i juni. Som køber står A. Curphy, 5 Bury
Street, St. James's, London S.W. Ejerkort og chassisblad oplyser
samstemmende at vognen er af type »Long«. Hooper tourer. |