Bilhistorisk Tidsskrift  100/1989     side  13

      
 

Lerche var med i det frivilligekorps der stillede biler til rådighed for det næsten billøse forsvar Billedet er fra en øvelse i 1914 og vognen er til lejligheden forsynet med HtK nummerplade (Hærens tekniske Korps). Generalstaben gør rast ved en gård på Sjælland og kongen spiser spiser sin madpakke på trinbrættet.

Rørbys søn bekræfter at faderen havde en RR, men familien har ingen fotografier. Vognen kan jo have været på hastigt gennemtræk. Nathansohn var vekselerer og har ingen efterkommere. Det er i øvrigt ganske forbavsende, så mange af de RR-ejende familier, der er forsvundet fra jordens overflade.

 1359

Det var en Barker laudaulet på langt chassis, leveret til karetmagerfirmaet Barkers 22. juli 1910, og forhandleren A.G. Norton og Co. i Cheltenham havde løfte om at vognen var færdig i slutningen af august. Forniklet udstyr.
   Første ejer fru A.E. Holmes i Cheltenham, anden ejer Trevor Dean, også


Lerches 1313 fra en anden vinkel, også taget 1. oktober 1913.

 

 

 Cheltenham, tredie ejer K. Reinhard, ganske vist på en London-adresse, men nu er vognen dansk og vi har forbindelsen til Magasin du Nord, for Kay Reinhard var medlem af bestyrelsen for Wessel og Vett. Han figurerer også som ejer af en senere Ghost, 60LE, og danner desuden som direktør for Otto Mønsted 

 

margarinefabrik forbindelse til Otto Mønsted enke Anna, der også ejede to Ghoster.
   Generalkonsul for Letland Vilh. Christiansen er opført som ejer på det efterhånden kendte tidspunkt i 1927. Vilh. Christiansen, med forretningsadressen Bredgade 6, i København, var