Bilhistorisk Tidsskrift  100/1989     side  19

      
 

navene, glemt og støvet og nærmest et vrag, stående i det tilmurede garageanlæg på Beldringe, forkommer det syn, man så da forhænget faldt, som et glædeligt chok.
   Restaureringsarbejdet var udført meget omhyggeligt med forstående og nænsom hånd over for de kulturværdier, som automobilet repræsenterer. Der vil senere blive lejlighed til en mere nøjagtig gennemgang af RollsRoycen, hvorfor det på nuværende tidspunkt vil være tilstrækkeligt at fastslå, at vi står overfor et inspirerende restaureringsarbejde, som kan tjene som et skoleeksempel for lignende opgaver. Det er mit indtryk, at baron Raben har haft megen glæde af restaureringsarbejdet, og der er grund til at ønske ham til lykke med resultatet, som står fuldt på højde med den standard, der præsenteres i udlandet - ja, på sin vis måske bedre end mange udenlandske restaureringsarbejder, idet man på heldig måde har undgået denne helt urimelige overrestaurering, som man tit ser.







1677 som den endte med at se ud i en mørkeblå lakering med rødt indtræk, røde hjul og røde stafferinger

 

Vognen er, som den står, sjælden original, og vennerne af de gamle automobiler har grund til at være baron Raben taknemmelig for den indsats, der er ydet«.
   Andetsteds i samme nummer af Bil-historisk Tidsskrift oplyser redaktøren, Jens Nielsen, i en omtale af vognens deltagelse i Scandinavian Veteran Rally 1959, at den var malet i en smuk pansergråfarve med gule stafferinger, havde sort kaleche af læder samt blanke ting i 

 

nikkel og nysølv. Bagsædets indtræk var af lysegråt molskin med agramaner, og forsædet læderbetrukket.
   I følge den samtidige omtale var karrosseriet af fabrikat Barker, og det skal nok være rigtigt. Formentlig har Barker lige efter Første Verdenskrig udskiftet det på det tidspunkt forældrede limousine-landaulet karrosseri fra 1911 med et mere tidssvarende cabriolet-karrosseri. Det er typisk, at Ghosterne i de år gang på gang modernise-