Bilhistorisk Tidsskrift 100/1989 side 22 |
der også hos Hasselbalch, Erik Hasselbalchs kone Louise Varvara var en af tidens bedste sportsryttersker. Erik Hasselbalch døde i 1924, året før faderen. Hugo Helms Hasselbalch levede til 1957. 1975E Datoerne på fabrikkens ejerkort og chassisblad er ofte noget forvirrende. For 1975E kan man for eksempel læse på ejerkortet at chassiset er blevet prøvekørt 8. maj 1912 og derefter leveret til Barker for at få karrosseri 29. juni 1912. På chassisbladet står, at vognen er solgt 16. november 1912 til Beamish Hall & Co. - til levering 21. juni 1912. Længere nede på samme chassisblad står at udbetalingen er faldet 16. |
Hasselbalcbs cabriolet - måske dansk
bygget |
I 1920'erne var Alfred M. Sørensen
gartnerelev på Borsholmgård, og han fortalte mig kort før sin død i
1988 at han udmærket huskede sin principals RR som et meget fint
eksemplar, der blev sendt til England for at blive lavet om til lukket
vogn for en pris af ca. 80.000 (det er muligt, der har været et nul for
meget!) 2295 Leveret 5. marts 1913 for at få et tourer karrosseri hos Cockshoot i Manchester. Endvidere nævnes Rudge-Whitworth trådhjul og London-Edinburgh torpedo. |