Bilhistorisk Tidsskrift  100/1989     side  25

      
 

over trådhjulene. Man bemærker at den ikke har nogen Flying Lady, men et KDAK-mærke i kølerproppen. Damen var vist nok slet ikke standardudstyr. Vognen var indregistreret under A 61, og da Marius Nielsens havde K 61 kan der have været nogle pudsige RR- møder i gadebilledet.
   Det lukkede karrosseri, Schreiners vogn har på det nyeste billede, er ikke bare en fast top.
   Schreiners chauffør var fynbo og hed Niels Peter Hansen. Han kom til familien i 1916.
   Christian Nielsen i Frederikssund lavede sammen med sine to sønner, der var snedkere, to motorbåde med salg for øje. Til den ene blev Rolls-Royce motoren hentet hos en hugger i København, så vidt sønnen Frank ved Schwabach. Han var den tids mest kendte ophugger. Der var flere andre involveret i projektet, foruden Poul Knudsen en Børge Habersaat og muligvis en bilforhandler Carstensen.
   Hvem der købte bådene kan ingen huske.







2446 fotograferet da Lehn Schiøler havde den.

 

 2446

Med 2446 støder vi første gang på etatsråd H.N. Andersens navn i fabrikkens kartotek. Måske er det så begyndelsen til den lange række af Rolls-Roycer, han havde, inden

 

han i slutningen af 1920'erne gik over til andre mærker.
   Der eksisterer en skrøne om at H.N. Andersen fik foræret den første RR af Kong George V, som i den anledning skal have ladet en sølvplade skrue på vognen overfor bagsædet. Det er næp-