|
over trådhjulene. Man bemærker at den
ikke har nogen Flying Lady, men et KDAK-mærke i kølerproppen. Damen var
vist nok slet ikke standardudstyr. Vognen var indregistreret under A 61, og
da Marius Nielsens havde K 61 kan der have været nogle pudsige RR- møder i
gadebilledet.
Det lukkede karrosseri, Schreiners vogn
har på det nyeste billede, er ikke bare en fast top.
Schreiners chauffør var fynbo og hed
Niels Peter Hansen. Han kom til familien i 1916.
Christian Nielsen i Frederikssund lavede
sammen med sine to sønner, der var snedkere, to motorbåde med salg for
øje. Til den ene blev Rolls-Royce motoren hentet hos en hugger i
København, så vidt sønnen Frank ved Schwabach. Han var den
tids mest kendte ophugger. Der var flere andre involveret i projektet,
foruden Poul Knudsen en Børge Habersaat og muligvis en bilforhandler
Carstensen.
Hvem der købte bådene kan ingen huske.
2446 fotograferet da Lehn Schiøler havde den.
|
|
2446
Med 2446 støder vi første gang på etatsråd
H.N. Andersens navn i fabrikkens kartotek. Måske er det så
begyndelsen til den lange række af Rolls-Roycer, han havde, inden
|
|
han i slutningen af 1920'erne gik over
til andre mærker.
Der eksisterer en skrøne om at H.N. Andersen fik
foræret den første RR af Kong George V, som i den anledning skal have ladet en sølvplade skrue på vognen overfor bagsædet.
Det er næp- |
|
|