Bilhistorisk Tidsskrift  100/1989     side  32

      
 

 

 

fabrikken til en lettere overhaling, der indbefattede montering af selvstarter.
   Operationen tog 10 uger! Det fremgår at vognen stadig ejedes af Hasselbalch. Det er derimod ikke sikkert, da den i slutningen af 1925 igen modtages i England, denne gang til reparation efter et uheld.
    På et af skemaerne støder vi på noget, der først på senere vogne står på chassisbladet: et motornummer. Det er 12B.
   2618 er uden al tvivl vognen på en del af Hasselbalchs fotografier, og var indregistreret under B 51 for Chr. Hasselbalch, Rungsted. Den står i nummerbøgerne for 1917 og 1919, men nummeret er væk i 1922.

2692

2692 står heller ikke i Tybjergs fortegnelse, og det er igen John Fasal, der har gjort opmærksom på dens eventuelle danske forbindelse. Fasal har adgang til

Det er Erik Hasselbalch ved rattet af B51, og det må være 2618