Bilhistorisk Tidsskrift  100/1989     side  33

      
 

 

 
 

De to billeder af Erik Hasselbalch med 2618 er tilsyneladende taget ved færgelejet i Warnemünde.


arkiver, som muligvis er karrosserifabrikanten Barkers - selv om de officielt ikke eksisterer mere, og Fasal

 

oplyser, at vognen var en Barker limousine, at den i 1919 ejedes af en Captain Brandt Møller og at den året efter gik til Belgien.
   Ved Piløs mellemkomst fik vi alle arkivalier fra RR om 2692, og i følge dem blev vognen leveret 26. november 1911 til Brunswick Motor Co. i Cambridge, ejedes derpå af en Mr. Davis i

 

Surrev og derefter at det belgiske justitsministerium! Motor nr. 104A.
   Der er ingen omtale af Barker eller af Brandt Møller.
   Det er løjerligt, at man tre gange støder på, at englænderne titulerer en dansker »captain«, uden at vedkommende tilsyneladende er hverken skibskaptajn eller af den militære rang.