Bilhistorisk Tidsskrift  97/1989     side  25

     
 

Menter, afvikling, etc. - visse forhold var dog uden for vor kontrol: årets sidste arrangement burde snarere have heddet »Annisse Mudder Trofæ«, da konstant regn gav både afviklings- og kørselsmæssige vanskeligheder, men det lader ægte entusiaster sig heldigvis ikke kue af

For 1989 er foreløbig planlagt følgende arrangementer:
 
Primo marts: Manovreprøver - sted følger,

Maj:
Annisse Speed Trofæ (der flyttes fra efteråret og kun vil være for vore biler).

4. juni: Grundlovsløb.

19.-20. august: Deltagelse i MG-klubbens arrangement på Ring Djursland.

Endvidere vil vi i løbet af året forsøge at arrangere deltagelse i et engelsk trial.
   Det bor for fuldstændighedens skyld præciseres at alle vore arrangementer på offentlig vej naturligvis foregår med myndighedernes billigelse og godkendelse. Vi ansøger efter de til enhver tid gældende retningslinier, og er kun i

 

stand til at gennemføre vore arrangementer på offentlig vej i den udstrækning vi får tilladelse - og vi kan glæde os over at have mødt stor forståelse og velvilje for vore arrangementer.
   Ved alle arrangementer hvor der indgår et element af hastighed (som bilernes alder, banens beskaffenhed samt kørerens omsorg for køretøjet sædvanligvis sætter grænser for), foretages maskinkontrol, hvor bremser, styretøj og øvrigt sikkerhedsudstyr kontrolleres. Ved disse arrangementer er styrthjelm obligatorisk og ildslukker skal forefindes. I øvrigt anbefales flamme hæmmende beklædning, og er bilen af så sen en årgang at sikkerhedsseler er monteret skal de anvendes.
   Det kan maske forekomme drastisk, men vi ønsker bevidst at sætte sikkerheden i højsædet og i videst muligt omfang begrænse følgerne af eventuelle uheld.
   Ved arrangementer der kræver ansvarsforsikring for skade på trediepart tegnes en - hvilket iøvrigt er en betingelse for myndighedernes godkendelse. Deltagerne underskriver en erklæring gående ud på at de selv er ansvarlige for evt. skader på eget køretøj eller person. Ingen behøver derfor heller

 

frygte, at evt. skader skulle få negativ indvirkning på den eksisterende speci- alforsikring for veteranbiler, idet banekørsel, hastighedsløb, etc. specifikt er undtaget fra dækning i forsikringsbestemmelserne.
   Det er i det hele taget magtpåliggende for HSS at vore arrangementer altid overholder gældende krav og gennemføres i den positive ånd der er grundlaget for at DVK's aktiviteter. Vi håber og tror at vi kan tilføre et nyt og interessant aspekt for danske vintage- og klassikerbilejere. Alle med interesse for sektionens virke er velkomne til at kontakte Jens Robdrup, eller John Neel for at få nærmere oplysninger.        John Neel