Bilhistorisk Tidsskrift  98/1989     side  14

      
 

 

egen stabsvogn havde været en militær Humber, og det har nok spillet ind ved valget. Endvidere har vognen hurtigt kunnet bringes i kørende og velpudset stand.
   Britisk Motors leverede Humberen til Ragoczy 2. maj 1939. Den havde været på lager i hovedforretningen ved Østerport Station i København fra 14. marts. Karrosseribetegnelsen var Light Coupé og farven er noteret som sort/ rød - hvor det røde må have været indtrækket. Chassisnummer 8100887L, motornummer 8100916. L står formentlig for venstrestyring.
   Samme år den 5. august ankom en identisk vogn, blot i sølvgrå. Den blev umiddelbart efter ankomsten leveret til en Louise H. Jantzen. Hvad blev der af den? Andre eksemplarer blev ikke indført. Af saloon-modellen kom der i 1939 seks til landet, af limousinen (Pullman) én, af Humber Imperial to, af den almindelige Snipe saloon 23 (en




9.
oktober 1950 var det Winston Churchill, der kørte i triumfgennem København i Humberen. Ved den lejlighed var det modstandsmanden Ole Lippmann, der sad ved rattet. Manden ved siden af er Churchills livvagt.