|
|
|
egen stabsvogn havde været en militær
Humber, og det har nok spillet ind ved valget. Endvidere har vognen
hurtigt kunnet bringes i kørende og velpudset stand.
Britisk Motors leverede Humberen til Ragoczy 2. maj 1939. Den
havde været på lager i hovedforretningen ved Østerport Station i
København fra 14. marts. Karrosseribetegnelsen var Light Coupé og farven
er noteret som sort/ rød - hvor det røde må have været indtrækket.
Chassisnummer 8100887L, motornummer 8100916. L står formentlig for
venstrestyring.
Samme år den 5. august ankom en identisk vogn, blot i
sølvgrå. Den blev umiddelbart efter ankomsten leveret til en Louise H. Jantzen.
Hvad blev der af den? Andre eksemplarer blev ikke indført. Af
saloon-modellen kom der i 1939 seks til landet, af limousinen (Pullman)
én, af Humber Imperial to, af den almindelige Snipe saloon 23 (en
9. oktober 1950 var det Winston Churchill, der
kørte i triumfgennem København i Humberen. Ved den lejlighed var det
modstandsmanden Ole Lippmann, der sad ved rattet. Manden ved siden af er
Churchills livvagt.
|
|