Bilhistorisk Tidsskrift  98/1989     side  15

      
 

12. juni 1952 blev Humberen endnu engang brugt til et triumftog. Denne gang var det med kaptajn Kurt Karlsen, manden der forgæves havde forsøgt at redde fragtskibet Flying Enterprise.


af dem, solgt til Socialministeriet, nåede aldrig at blive indregistreret før krigen) og af Snipe Sports Saloon én (solgt til Post- og Telegrafvæsenet!). Det faktiske antal 39-modeller var lidt større, idet modelskiftet foregik i efteråret 1938.
   Af Rootes koncernens andre mærker tog Britisk Motors (KW Bruun) i 1939  8 Comorer varevogne hjem - tre af dem som chassis - 9 Hillman Fourteen saloon, 245 Hillman Minx saloon og 13 Hillman Minx cabriolet. Af Minx'erne var det samlede indførte antal 1939-modeller igen betydeligt større, fordi mange af dem ankom i de sidste måneder af 1938. Der indførtes ingen Sunbeam-Talbot i 1939, men en enkelt 3-liters saloon af 39-model kom hertil i september 38. Humber var et overordentlig anset og prestige-betonet mærke, og det er karakteristisk at adskillige blev købt af offentlige instanser og til direktionsvogne. Den ene Pullman gik