Bilhistorisk Tidsskrift  98/1989     side  17

      
 

selvopretning i det højtsiddende rat omtrent som på en gammeldags forhjulstrækker. Ratstammen er forøvrigt forskydelig teleskopisk, når man har løsnet en skrue ved hjælp af en skruetrækker i den anden ende af nøglen til dækslet over reservehjulet.
   Karrosseriet er bygget hos Rootes egen karetmager, Thrupp & Maberley og er meget vellykket i linjerne.
   Da vognen var ny, hed Ragoczys chauffør Jens Hansen Jensen. Under krigen var vognen opstaldet på Ragoczys privatadresse, Smidstrupøre i Rungsted. I 1946 afløstes Hansen Jensen af Eskild Mortensen, der efter Valerius Ragoczy død i 1960 fortsatte som chauffør for sønnen Lothar Ragoczy.
   Mortensen kører den dag i dag som 86-årig for fru Ragoczy.
   I mange år havde Humberen det skidt. Flere medlemmer af DVK havde den, men kom aldrig rigtigt i gang med at restaurere. Men for et par år siden blev vognen overtaget af Th. Strøjer Hansen i Vedstårup på Fyn og så skete der noget. Th. Strøjer Hansen nåede at se vognen fuldt færdig før han afgik ved døden for nogle måneder siden. Sønnen Jørgen Strøjer Hansen fører den fine bilsamling videre.