|
les, at han efter sin utroligt driftige
far Poul Nørgårds død beboede »kavalerfløjen« på Wesselsminde, som
faderen havde gjort til svagbørnskoloni. Henry Nørgård var en ivrig
motorsportsmand, dog ikke med Rolls-Roycen, det var på motorcykel. For
eksempel udtog Danmarks Motor Union ham til en af de tre danske deltagere
i det internationale seksdages motorløb i 1929, de to andre var så
kendte folk som Holger Sønderup og Krøyer Christensen.
Asger Bukkehave fortalte mig for mange
år siden, at han i 1936 havde annonceret en Reo Royale (Victoria?)
Coupé til salg i Jyllands-Posten. En læge i Ulbølle havde baldret den
ind i et træ og nu skulle Bukkehave skille ham af med den. En ingeniør i
Århus (Schibye) reflekterede, i følge Bukkehave med den begrundelse at
han gerne ville forhandle Reo - det var i sidste øjeblik - og derfor
ville lære mærket at kende. Men Bukkehave skulle tage hans RR i
bytte. Den var på det tidspunkt sort. Bukkehave overtog den og lod den
5CB på udstillingen i Forum 1927 i ny skikkelse. Til højre
samme karrosseri fotograferet i England. |
|
indregistrere, men rejste
kort efter til USA og blev der nogle år. Besøgte blandt andet Reo
fabrikken, som netop på det tidspunkt holdt op med at fremstille
personbiler. Efter krigen blev Ghost'en aldrig indregistreret igen.
Men da veteranbil-interessen begyndte at vågne, |
|
fik flere nys
om den, og som Bukkehave sagde begyndte både danskere og
udlændinge at rende ham på dørene, men ingen gav ham indtryk af
at ville sætte den seriøst i stand. En af de interesserede ville
udstille den med en sølvplade med Buk- |
|
|