Bilhistorisk Tidsskrift  101/1990     side  21

      
 

les, at han efter sin utroligt driftige far Poul Nørgårds død beboede »kavalerfløjen« på Wesselsminde, som faderen havde gjort til svagbørnskoloni. Henry Nørgård var en ivrig motorsportsmand, dog ikke med Rolls-Roycen, det var på motorcykel. For eksempel udtog Danmarks Motor Union ham til en af de tre danske deltagere i det internationale seksdages motorløb i 1929, de to andre var så kendte folk som Holger Sønderup og Krøyer Christensen.
   Asger Bukkehave fortalte mig for mange år siden, at han i 1936 havde annonceret en Reo Royale (Victoria?) Coupé til salg i Jyllands-Posten. En læge i Ulbølle havde baldret den ind i et træ og nu skulle Bukkehave skille ham af med den. En ingeniør i Århus (Schibye) reflekterede, i følge Bukkehave med den begrundelse at han gerne ville forhandle Reo - det var i sidste øjeblik - og derfor ville lære mærket at kende. Men Bukkehave skulle tage hans RR i bytte. Den var på det tidspunkt sort. Bukkehave overtog den og  lod den 




 5CB på udstillingen i Forum 1927 i ny skikkelse. Til højre samme karrosseri fotograferet i England.

 

indregistrere, men rejste kort efter til USA og blev der nogle år. Besøgte blandt andet Reo fabrikken, som netop på det tidspunkt holdt op med at fremstille personbiler. Efter krigen blev Ghost'en aldrig indregistreret igen. Men da veteranbil-interessen begyndte at vågne,

 

fik flere nys om den, og som Bukkehave sagde begyndte både danskere og udlændinge at rende ham på dørene, men ingen gav ham indtryk af at ville sætte den seriøst i stand. En af de interesserede ville udstille den med en sølvplade med Buk-