|
SED foran Marius Nielsens landsted
Solgården i Strøby Egede.
En lille krølle til sidst: Valdemar Glückstadt var medejer af firmaet Max Levig & Co., der først og
fremmest var forsikringsagentur, men også indførte de første FIAT biler
i Danmark. Firmaet eksisterer endnu.
5ED
Afleveret 28. september 1915 til
Barkers, som satte en elegant limousine karrosse på. Ejerkortet har som
dansk importør H.C. Christiansen, derpå uden datering H.N. Andersen og
endelig pr. 28. februar 1927 skibsreder Marius Nielsen.
Etatsråden har sikkert vanen tro kun
haft vognen et års tid, og om Marius H. Nielsen har haft den endnu i 1927
er mere end tvivlsomt, for han skiftede også vogne hyppigt.
Eftersøgningen af fotografier bragte meget andet spændende for en dag.
Vi fandt Marius Nielsens datter Rigmor Clausen, 92 'ar dengang, i Virum,
og en nevø i Jylland skaffede |
|
familiealbummet fra Sverige.
Enkelte billeder var hos en lidt fjernere slægtning i København.
Men i albummet var Ghosten, fotograferet foran landstedet i Strøby
syd for Køge. Byboligen lå i det mondæne Svanemøllekvarter, og
Rigmor Clausen fortalte |
|
mig, at der som regel var 3 biler
i garagerne, en åben og en lukket plus en til sønnerne.
Og i havnen havde rederen
skiftende lystbåde i den helt store luksusklasse. En overgang et
søsterskib til Christian X's Rita, men den skulle overgåes, og så |
|
|