|
|
|
Hannibal Christensen bos kanonfotografen.
Hannibal Christensen iførte sig sin
chaufføruniform og gik hen på Rådhuspladsen for
at få taget et fotografi, han kunne sende Færch. Derpå skrev Færch til
ham:
»De bedes henvende Dem hos Skræder J. C. Schilder, St. Pederstræde 32 for at faa Liberiet tilpasset. De kan
ogsaa der faa et Par Hansker (sic). H.C. Christiansen, Strandboulevard 2
har lovet at give Dem alle Oplysninger om »Daimler«. De bedes derfor
sætte Dem nøje ind i Vognen og dens Behandling (især det elektriske
Anlæg) hos ham.«
Senere skriver Færch til Hannibal
Christensen, at han ikke behøver at møde i stillingen før 3. januar
(1921), derefter kan han hente Daimleren, der står i Århus. Stadig ikke
et ord om Rolls-Royce.
Også med hjælp af Lokalhistorisk
Arkiv er det lykkedes at finde fotografier hos familien af Færchs
Rolls-Royce. Det ligner ikke meget en 1920 Ghost med touring-karrosse, den
er på det tidspunkt blevet moderniseret og blevet til en limousine, med
Phantom I kanttrådsfælge. |
|
Men Ghost er Ø704, det
afsløres af det fastsiddende håndsving med læderstrop, køler uden
lameller og olietank bag reservehjulet. Karrosseriet kan meget vel være
dansk og er meget vellykket, selv om torpedoen nok var blevet pænere hvis
vindspejlet havde været lidt dybere.
37EE
Motor nr. L216. Barker Landaulette med
trådhjul, leveret 20. oktober 1920 til J. Madsen-Mygdal, Managing
Director, East Asiatic Co. Ltd., 158 Fenchurch Street, endnu en gang ØK's
London-kontor.
14. januar 1928 noterer fabrikken at
vognen siden december 1924 har været ejet af Helle Grevinde Krag-Juel-Vind-Frijs, Halsted, Aunede (byadresse Skt. Annæ Plads 5,
København). Med henvisning til et brev af 30. august 1928 noteres derpå
som ejer Th. Gjerstrup, Rysensteensgade 5. Han var ingeniør og fabrikant.
En af mine kilder husker at han havde en stor, hvid RR cabriolet. Det kan
have været 37EE i ombygget form, men det kan selvfølgelig også have
væreten anden RR. Det er |
|