Bilhistorisk Tidsskrift  101/1990     side  31

      
 

hverken lykkedes at skaffe fotografi fra den ene eller den anden af ejerfamilierne.
   Barnebarnet Mogens Greve Krag-Juel-Vind-Frijs har talt med gamle folk fra godset som kunne huske vognen og fået at vide at det var hans farmor, der bestemte købet af Ghost'en. Hun var hele livet vild med biler og motorcykler.

 39EE

En af de få overlevende Ghoster i Danmark blev leveret af fabrikken 16. oktober 1920 til Swift Shipping Agency for at blive sejlet til K.W. Christensen i København. Vognen var en Barker limousine med trådhjul. Motor nr. L 180.
   Fabrikkens chassiskort tyder på, at chassiset oprindelig havde været til- tænkt Maharajahen af Dhar.
   Om denne vogn har vi undtagelsesvis oplysninger fra danske papirer.







39EE da Erik Vagn Jensen havde den. Her med hjulplader

 

 Registreringsattesten meddeler, at vognen er synet 14. maj 1921 og indregistreret første gang 2. januar 1922, men ikke for hvem eller under hvilket nummer. Jeg kan ikke forklare de måneder der går ind imellem vognens ankomst, syningen (som måske snarere er afgiftsberigtigelsen) og indregistreringen. Attesten oplyser dernæst at

 

vognen 4. april 1928 blev indregistreret under C 125 til Lensbaron Løvenskiold på Løvenborg lige ved Holbæk. Og at han afmeldte den igen 31. marts 1932. Jeg tror dog, at han har haft den fra ny.
   Chauffør Emanuel Schjerning Hansens søn har fortalt mig at Musse Scheel kom som gæst på Løvenborg.