Bilhistorisk Tidsskrift  101/1990     side  32

      
 

 Forældrene hjalp med ved servering når der var selskabelighed. En dag kom fru Schjerning bestyrtet ud i anretterværelset, hun havde serveret for en dame med grønt hår. Det var Musse Scheel, som havde pyntet sig i den festlige anledning.

 

 Toldpapirerne oplyser kun om arene 1946 til 53. Vognen er omregistreret 3. juni 1946 til kunsthandler Chr. Dam i København, 28. juni 1948 til landsretssagfører E. Shell (skal sikkert være Scheel), Granlev pr. Hyllested på Djursland, mindre end et halvtår senere

 

til doktor Palle Menck-Thygesen i Herning (han anmeldte den til KDAK's 50 års jubilæumsløb, men deltog vist nok ikke), og endelig 18. november 1953 til en af DVK's stiftere og senere formænd, Erik Vagn Jensen, som dengang boede i Holme-Olstrup. Vagn Jensen betalte Menck-Thygesens enke 7.500 kroner for den, i rater. Næste ejer var tidligere rektor for det danske akademi i Rom Preben Kirkegård og endelig ejedes Ghosten af murermester Leif Rasmussen i Dronningmølle.
   Rasmussen fortalte i 1969 til Berlingske Tidende at han havde købt vognen for kr. 1,20 kiloet og at den vej ede 3 tons. Den var vrag og han brugte 1.200 timer på at genopbygge den. Men da en engelsk ekspert kort før havde kaldt den en bastard var han ved at miste interessen for den.
    På et eller andet tidspunkt, 1938 er sandsynligt, havde vognen fuldstændig skiftet udseende og var blevet til en todørs cabriolet med klap. Ved samme lejlighed blev hjulene moderniseret.







 Den ombyggede 39EE uden hjulplader.