Bilhistorisk Tidsskrift  101/1990     side  42

      
 

 

 

se. Herefter besøgte jeg Carl Chr. Glad (sønnen), som kunne give flere oplys- ninger, men ikke var i besiddelse af foto's. Så igang med at save asketræ op (fældet lige efter krigen). Derefter bygge ramme og opstalt, forbinde det hele, lave døre (til rudehejs) og svigermor-klap og begynde at hamre aluminium. Jeg fik beklædt og svejset den bageste del (se foto), da jeg inviterede den danske del af Rolls Royce klubben på besøg. Heriblandt var Osmond Rivers, over 80 år, tidligere chefdesigner hos Hooper og dansk gift, flyttet til Danmark efter sin pensionering. Han syntes, det var sjovt, at jeg prøvede at gøre, som de gjorde i 20'erne, da han stod på tegnestuen hos Hooper, så han lovede at hjælpe mig med vejledning. Men skynd dig, for jeg er oppe i årene, sagde han. Han kritiserede mit bagparti, det skulle sænkes 3 tommer. så af med aluminiume, save nyt træ osv. Mit store problem var kalecheudformning og



Sachmanns slutresultat er inspireret af det originale Windovers karrosseri, men ingen slavisk kopi.