Bilhistorisk Tidsskrift 101/1990 side 42 |
|
se. Herefter besøgte jeg Carl Chr. Glad
(sønnen), som kunne give flere oplys- ninger, men ikke var i besiddelse
af foto's. Så igang med at save asketræ op (fældet lige efter krigen).
Derefter bygge ramme og opstalt, forbinde det hele, lave døre (til
rudehejs) og svigermor-klap og begynde at hamre aluminium. Jeg fik
beklædt og svejset den bageste del (se foto), da jeg inviterede den
danske del af Rolls Royce klubben på besøg. Heriblandt var Osmond
Rivers, over 80 år, tidligere chefdesigner hos Hooper og dansk gift,
flyttet til Danmark efter sin pensionering. Han syntes, det var sjovt, at
jeg prøvede at gøre, som de gjorde i 20'erne, da han stod på tegnestuen
hos Hooper, så han lovede at hjælpe mig med vejledning. Men
skynd dig, for jeg er oppe i årene, sagde han. Han kritiserede mit
bagparti, det skulle sænkes 3 tommer. så af med aluminiume,
save nyt træ osv. Mit store problem var kalecheudformning og |