|
Den har automatisk
hastighedskontrol (samme fart op og ned ad bakker uden at røre
speeder).
Den har fast top, og motoren er
utroligt overdimensioneret og pålidelig. Konstruktionen er af
årgang 1906, men bortset fra bremserne virker bilen moderne og af
en kvalitet, som ikke blev overgået af nogen. |
|
38SG
Motor nr. P74. Barker 7-personers
Double Limousine på langt chassis, med trådhjul. Som den åbne
leveret til Anna Mønsted af K.W. Christensen, præcis dato står
der ikke, men det må være i 1922, for Barker får først chassiset
22. januar det år.
Deppings søn fortæller at den
var brun. Fotografiet som vi har fra ham viser |
|
|
efter min mening normal chassislængde, og
der er åbent til chaufføren, hvorimod arkivet udtrykkeligt og flere
gange siger Interior-Drive. Så spørgsmålet er, om det er en
Ghost, Anna Mønsted har haft før 38SG. Den på billedet er
fuldstændig magen til Musse Scheels på hendes billede fra 1922 -bortset
naturligvis fra lakering og kofanger. Så måske er det samme
vogn og Anna Mønsted har skiftet til ny i 1922. Om 38SG fortæller
fabrikkens ejerkort at Musse Scheel overtog den efter Anna Mønsteds død
- da Musse Scheel også var flyttet fra Hvidøre og havde overtaget
ejendommen Kristianiagade 5. John Fasal har fortalt
mig, at 38SG nu findes i England, men har ikke kunnet opgive noget navn
på en ejer, og den står ikke i de tilgængelige lister.
Det er chauffør Depping med en af Anna Mønsteds Ghost'er - men
tilsyneladende en ældre vogn end, 38SG. Fuldstændig magen til
Musse Scheels på side 16 - bortset fra hendes tilføjelser af kofanger
og tagbagagebærer, og bemalingen. Tidsmæssigt kan det lige passe. |
|