Bilhistorisk Tidsskrift  101/1990     side  44

      
 

Den har automatisk hastighedskontrol (samme fart op og ned ad bakker uden at røre speeder).
   Den har fast top, og motoren er utroligt overdimensioneret og pålidelig. Konstruktionen er af årgang 1906, men bortset fra bremserne virker bilen moderne og af en kvalitet, som ikke blev overgået af nogen.

   38SG

Motor nr. P74. Barker 7-personers Double Limousine på langt chassis, med trådhjul. Som den åbne leveret til Anna Mønsted af K.W. Christensen, præcis dato står der ikke, men det må være i 1922, for Barker får først chassiset 22. januar det år.
   Deppings søn fortæller at den var brun. Fotografiet som vi har fra ham viser

 

efter min mening normal chassislængde, og der er åbent til chaufføren, hvorimod arkivet udtrykkeligt og flere gange siger Interior-Drive. Så spørgsmålet er, om det er en Ghost, Anna Mønsted har haft før 38SG. Den på billedet er fuldstændig magen til Musse Scheels på hendes billede fra 1922 -bortset naturligvis fra lakering og kofanger. Så måske er det samme vogn og Anna Mønsted har skiftet til ny i 1922. Om 38SG fortæller fabrikkens ejerkort at Musse Scheel overtog den efter Anna Mønsteds død - da Musse Scheel også var flyttet fra Hvidøre og havde overtaget ejendommen Kristianiagade 5. John Fasal har fortalt mig, at 38SG nu findes i England, men har ikke kunnet opgive noget navn på en ejer, og den står ikke i de tilgængelige lister.




Det er chauffør Depping med en af Anna Mønsteds Ghost'er - men tilsyneladende en ældre vogn end, 38SG. Fuldstændig magen til Musse Scheels på side 16 - bortset fra hendes tilføjelser af kofanger og tagbagagebærer, og bemalingen. Tidsmæssigt kan det lige passe.