Bilhistorisk Tidsskrift 101/1990 side 46 |
også et lukket karrosseri. Bang købte
den af Ole Olsen ca. 1915 og havde den til 1920-22. |
Kampmanns Ghost. Chr. Kamp- manns Ghost Igen en af de vogne vi ikke finder i
Tybjergs liste, og en meget tidlig. Billedet viser en 1910-11 limousine,
eller måske landaulet. Chr. J. Kampmann kaldte sig grosserer, men
det drejede sig om firmaet Kampmann og Herskind, kul og koks, og
Kampmann ejede også herregården Palstrup ved Rødkærsbro, og han havde
adskillige tillidshverv, var medlem af Frederiksberg kommunal-bestyrelse,
af Københavns havnebestyrelse, Grosserer-Societets komité og
Nationalbankens repræsentantskab. I parentes bemærket var sønnen Per
medstifter af entreprenørfirmaet Kampsax. |
K 412 og afløstes først i 1927 af en
7-personers Chrysler Imperial. Alexander Min far døde i 1980, men allerede før
det arbejdede jeg med indsamlingen af materiale om de danske Ghoster, og
far kunne huske at hans fars chef Alexander Foss havde en. Foss var en af
de tre seniorchefer hos F.L. Smidth. |