Bilhistorisk Tidsskrift  102/1990     side  11

      
 

og en moderniseret Silver Ghost. Om det er en af de tidligere omtalte og i så fald hvilken, står ikke til at opklare, ej heller hvem der købte den og hvad der blev af den.
   På Forum-udstillingen måneden efter, den første i den ny bygning, foretrak DKF at udstille nogle andre mærker. Men i 1927 kom så den moderniserede 5CB (se sidste nummer) og samme år udstillede forøvrigt importøren K. W. Christensen for første gang, men da var det Phantom I modellen.
   I 1928 havde DKF påny en moderniseret Ghost udstillet i Forum. Igen er det ikke til at sige hvilken af vognene eller hvad der blev af den. Og endelig i 1931 var det som tidligere omtalt 32SG i sin anden skikkelse.
   Altså i alt fire ombyggede Ghost'er vist af Dansk Karosseri-Fabrik på diverse udstillinger. Mindst to af dem har overlevet. Virksomheden ombyggede senere en Twenty, der også overlever, og et par Phantom I, eller tre.









(side 10)
 Forum 1928, Kronprins Frederik beser Dansk Karosserifabriks rustrøde Ghost.

 

Spirit of Ecstasy, The Flying Lady, den berømte kølerfigur, har haft en del for -

   skellige skikkelser i årenes løb. Den på billedet turde være ældste type, den stammer fra en af de danske Ghost'er