Bilhistorisk Tidsskrift  104/1990     side  4

      
 

 

 

Krøyer Christensen kørte selv en samling sølvtøj bjem, på Britisk Excelsior, foruden at folk som Carl Topp og Åge Wagner kørte mærket.

benhavn. Fagpressen skrev at disse fantastiske motorcykler var for viderekomne, og det var prisen også, 3.500 kr. for den største model, 1.100 cc. Det var et urealistisk beløb, en Nimbus, som på det tidspunkt var ved at blive absolut førende på det danske marked, kostede ca. det halve.
  Om Ib Krøyer Christensen fik solgt nogen Brough Superfor vides ikke. Men at der ingen annoncer kom i fagpressen vidner desværre nok om at cyklerne formentlig er blevet returneret til England.
   I 1935 overgik M. G. importen til Nellemann som i forvejen importerede hele Morris-programmet.
   Derefter påbegyndte Ib Krøyer Christensen at importere Riley sports-og luksusvognene. Men der var også tale om en meget begrænset import til et

Der mangler ikke dokumentation for at Krøyer Cbristensen tog flere Brough
hjem fra England. Men blev de solgt? To Broffer og en Excelsior