Bilhistorisk Tidsskrift  104/1990     side  7

      
 

yderst kræsent publikum, det var ikke allemandskøretøjer.
   Han har sikkert gået og tænkt en hel del på egen produktion, og det kom der nogle resultater ud af.
   I 1935 præsenterede han en meget fin sidevognsserie, under navnet »Dania«.
   Disse sidevogne blev fabrikeret at den navnkundige sidevognskører Hans Skov, der var en model »Sport«, som vi i dag ville kalde en Steib- eller Bendertype, model »Imperial« som var den store luksustype, med bl.a. barneklap, det var bagagerumsklappen som kunne bruges til at sætte et barn i. Desuden var der model »Speed«, som var noget lettere i det, og »konkurrencemodellen« til den billigste pris, priserne har jeg desværre ikke.
   Hele sidevognen, karrosse og understel blev produceret hos Hans Skov. Ib Krøyer Christensens forretning stod for salget, dog blev det ikke til mere end ca. 200 stk. ialt, plus nogle specialbyggede racersidevogne.
   Formentlig har Ib Krøyer Christensen ærgret sig over ikke at kunne sælge
 

Sidevognsstellet.

 

Brough Superior i Danmark, så da der samtidig var mange tanker i Danmark om at vi »kunne bygge vores eget«, har han villet bygge sin egen Brough. Tankerne var at lave et konfektionsprodukt, først og fremmest var det meningen at sikre sig publikums bevågenhed ved at bruge J.A.P. motorer lige som i Brough'en.
   Ib Krøyer Christensen allierede sig med maskinfabrikant Knud Larsen,

 

som havde en mindre maskinfabrik på Østerbro. Knud Larsen var ikke noget ubestrevet blad i den retning, han havde flere gange hjulpet både Engstrøm og Morian Hansen med at bygge specialracere, så han var godt klar over hvordan tingene skulle gribes an.
   Man havde store planer, planlagde at bygge en serie motorcykler med V2 motorer på 100 stk., det lod man i hvert fald skinne gennem overfor offentlig-