Bilhistorisk Tidsskrift  104/1990     side  28

      
 

 rede Ghost'en på Concorde-pladsen i Paris og sank så langt ned at donkraften først kunne komme ind under den, da nogle brosten var pillet op af belægningen.

 

Poulsen var ganske øm om Ghost'en og ved mangt et stop måtte han have motorhjelmen åbnet for at pudse på de mange kobberrør, så de altid skinnede.
   Dengang var det yderst begrænset

 

Sammenlignet med billederne fra pariser-turen er der en tydelig forskel, det var altså i Poulsens tid, at kalechen fra 1930-31 blev omdannet til en Holbæk Limousette, som dog ikke var mere stiv end at den kunne fældes ned. Man ser tydeligt skyderuderne ved forsædet. Kufferten eksisterer stadig. Holbæk Limousetterne var som navnet siger oprindelig en specialitet hos et firma i Holbæk, men siden en gang i 1920'rne blev de også lavet hos Brdr. Glad på Frederiksberg.


hvad man kunne få med af turistvaluta, og nu så mange år senere kan det vel godt afsløres, at Poulsen havde taget noget tandguld med for at gøre det i udenlandske penge undervejs. Ved en enkelt lejlighed hjalp hverken det ene eller det andet på en benzintank, hvor der enten ikke var rede penge nok til at betale for en fuld tank med, eller måske snarere ikke tilstrækkeligt med benzinkuponer. Noget af benzinen måtte suges op af bilens tank og leveres
tilbage.
  En særlig taktik blev benyttet undervejs for at forebygge at vognen led overlast under parkering om natten.