Bilhistorisk Tidsskrift  106/1991     side  8

      
 

 

ges, at selv om vognen er smuk og ualmindeligt godt bygget, er den ikke nem at køre«. Indvendingerne drejer sig om et vanskeligt gearskifte, der dog kan foregå ganske hurtigt, når man har fundet ud af systemet og tøver et Øjeblik i frigear før man skifter op. Til gengæld er tredje gear så smidigt, at man kan gå helt ned til hvor speedometret står på nul. Prøvekøreren er også utilfreds med udvekslingsforholdet, som dog også kan fås anderledes end på prøveeksemplaret. Men vognen ligger godt på vejen ved alle hastigheder. Styretøjet er usædvanligt ved at der er et meget hårdt træk på rattet i sving, til gengæld føles styringen død når man kører ligeud. Og det er et hestearbejde at parkere vognen. Andre indvendinger går ud på at der er for lille motorkraft til vægten, og at en del af instrumenterne kun kan aflæses af en passager. På den anden side var hjulspin et problem på våde veje, selv i andet gear. På plussiden står, at vognen kan trækkes hurtigere gennem et sving end an-

At den lukkede Cord er lidt ældre end den åbne ses af, at den endnu ikke har fået gællerne, der slipper køleluft ind til bremserne ved forskærmene.