|
|
|
på en måde, der ingenlunde gjorde det
mere smidigt, ville det næppe have været helt
hensigtsmæssigt i nutidig trafik.
Det var nu andre årsager, der fik WYTA
til gradvis at forsvinde igen, men om det senere.
Imidlertid har vort medlem Ole
Andreassen i Odense restaureret en WYTA og har fået den godkendt som
påhæng til sin Ford B Tudor 1932. Dermed har han æren af at have
bevaret et stykke dansk bilhistorie.
GYRO landbrugsmaskiner havde solid succes
på eksportmarkeder såvel i Europa som andre steder i verden, og
kværnene blev endda licensfremstillet i Frankrig. Men WYTA blev kun en
indenlandsk succes. Da direktørerne Gad og Siliam Bjerre i december 1935
blev interviewet af Skive Folkeblad, måtte de indrømme at der kun var
gået en enkelt WYTA til Norge, og det ville ikke blive til mere, da
tolden var 50%.
Men som det ses af vedstående foto-
På forrige side fra en udstilling i Næstved, til venstre opstilling
af hjul foran fabrikken og til højre en
annonce fra 1934. Side 7 til 10 er genoptryk af en brochure.
|
|