|
|
|
grafier, og annoncer hentet fra MOTOR,
fik fantasien frit løb hvad angik WYTAs anvendelsesmuligheder. Det kan
også nævnes at hæren anskaffede et antal til at transportere cykler
på! Og en musiker købte en til sit klaver, når han skulle rundt i
landet.
En version til campering indeholdt et
møblement til en familie på fire personer, nemlig 4 senge, 2 sofaer, 2
borde, stole, sengetøj, telt, spise- og kogegrej og plads til almindelig
bagage. Direktør Bjerre havde fundet ud af det hele. Ved at fjerne to
fingerskruer kunne man tage hele campingudstyret af, så man havde en
almindelig varevogn.
Den første version af WYTA havde et
ret stort hjul, ophængt bag ladet. På den anden blev hjulet mindre og
kunne være under ladet, som derfor kunne være længere. Den blev
fremstillet i tre størrelser, typerne A-275, A-400 og A-550, hvor tallet
er totalvægten. Ole Andreassens er den mellemste, og af typegodkendelsen
fra 27. februar 1937 ses at undervognen med stålrør af en diameter på
57 mm havde en egenvægt af 60 kg, og den tilladte nyttelast blev fastsat
til 340 kg, Hvoraf mindst 150 kg og højst 225 måtte falde på
påhængskrogene. |
|