Bilhistorisk Tidsskrift 108/1992 side 29 |
en symmetrisk drejning af bagparten. Men herhjemme egnede den sig ikke. I »Automobilets Historie« skriver generalfelttøjmester C.H. Rye ti år senere, at når den for eksempel kom ud i en blød pløjemark med sin kanon efter sig, standsede den hurtigt fordi hjulene snurrede rundt i den bløde grund og i løbet af få øjeblikke gravede sig dybt ned. |
Hvordan det så er gået for sig, at Pavesi traktoren har overlevet, er indtil videre en gåde - kender nogen forklaringen? Foto: Peter Bering. Efterlysning |
Sludder og Utroligt som det kan slå sludder for den gamle redaktør når det går for stærkt: Enhver anden end han kunne jo se at det ikke var samme Packard midterst på side 21 og øverst på side 27 i sidste nummer. Den i Ringkøbing var Ole Jensens. Undskyld! — Naar nu Bilerne skal
kaldes Kraftvogne, hvad skal man saa kalde Chaufeurerne? |