Bilhistorisk Tidsskrift  109/1992     side  10

      
 

Sådan kunne en G.M. 7CV se ud i 4-dørs versionen med Weymann-karrosseri.


besluttet på at købe sig en bil, man ikke kunne få herhjemme. Det blev til den første af de mange Bugattier, som senere gav Kaj hans tilnavn. Selve historien gemmer vi til vi en anden gang beskæftiger os specielt med Bugatti i Danmark.

  Nok er det at sige, at det blev til ni i årenes løb og at højdepunktet blev nået med en type 37 med kompressor, købt i 1931 direkte på fabrikken. Det var nok ikke allersidste årgang, så den kostede ikke en formue, men Kaj måtte gå på fabrikken et stykke tid for at vise sig værdig til erhvervelsen. Sproget kneb det med, men en herre på kontoret talte tysk, så den vej gik kontakten. Kaj kunne forklare, at kan agtede at 

 

(billede side 11) Kaj Hansen anskaffede sig en ombygget  FordA til at transportere sine cykler rundt til banerne. Til bladet Motorsport oplyste ban, at det var noget han havde lært sig i England.
   På ladet holder en 600 cc Douglas og en kompressor DKW, som Kaj havde anskaffet da han var i Berlin. Der var plads til en cykel til, og det skulle være en Rudge, som også skulle indkøbes i Tyskland, for der var de billigere.
   Da billedet blev taget havde Kaj været hjemme i 11 dage efter en Englandstur og skulle nu til Tyskland. Motorsport var skuffet over, at han ikke havde kørt herhjemme og vist københavnerne sin DKW når han nu havde været her så længe! Men han kunne fortælle, at i England havde han ikke kørt ret meget på den, for han kunne ikke få den til at gå rigtigt.
   Nu mente Kaj, der var flere penge i at køre i Tyskland, og så kunne han desuden få fabrikkens folk til at hjælpe med DKW en. Med sit overordentlig jævne træk lå den forøvrigt ualmindelig godt i svingene.



Læg mærke til at Ford'en efter påskriften højst må køre 30 km/t.