|
Sådan kunne en G.M. 7CV se ud i
4-dørs versionen med Weymann-karrosseri.
besluttet på at købe sig en bil, man ikke kunne få
herhjemme. Det blev til den første af de mange Bugattier, som
senere gav Kaj hans tilnavn. Selve historien gemmer vi til vi en
anden gang beskæftiger os specielt med Bugatti i Danmark. |
|
Nok er det at sige, at det blev til ni
i årenes løb og at højdepunktet blev nået med en type 37 med
kompressor, købt i 1931 direkte på fabrikken. Det var nok ikke
allersidste årgang, så den kostede ikke en formue, men
Kaj måtte gå på fabrikken et stykke tid for at vise sig værdig
til erhvervelsen. Sproget kneb det med, men en herre på
kontoret talte tysk, så den vej gik kontakten. Kaj kunne
forklare, at kan agtede at |
|
|
(billede side 11) Kaj Hansen anskaffede sig en
ombygget FordA til at transportere sine cykler rundt til banerne. Til
bladet Motorsport oplyste ban, at det var noget han havde lært sig i
England.
På ladet holder en 600 cc Douglas og en
kompressor DKW, som Kaj havde anskaffet da han var i Berlin. Der var
plads til en cykel til, og det skulle være en Rudge, som også skulle
indkøbes i Tyskland, for der var de billigere.
Da billedet blev taget havde Kaj været
hjemme i 11 dage efter en Englandstur og skulle nu til Tyskland.
Motorsport var skuffet over, at han ikke havde kørt herhjemme og vist
københavnerne sin DKW når han nu havde været her så længe! Men han
kunne fortælle, at i England havde han ikke kørt ret meget på den, for
han kunne ikke få den til at gå rigtigt.
Nu mente Kaj, der var flere penge i at
køre i Tyskland, og så kunne han desuden få fabrikkens folk til at
hjælpe med DKW en. Med sit overordentlig jævne træk lå den forøvrigt
ualmindelig godt i svingene.
Læg mærke til at Ford'en efter
påskriften højst må køre 30 km/t.
|
|