Bilhistorisk Tidsskrift  109/1992     side  13

      
 

I 1929 anmeldte Kaj Hansen sin deltagelse i Pariser-løbet med en 8-cylindret Bugatti, der tidligere havde tilhørt Drescher. Der blev ikke noget af det, for i sidste øjeblik gjorde vognen sig udtilbens. Men i 1931 hentede Kaj en type 37A på fabrikken. Med den deltog han i et par løb herhjemme og i det svenske Vinter Grand Prix.

starte med vognen i det svenske Vinter Grand Prix på Rämensjön, Bugatti-fabrikken satte sig selv i forbindelse med svenskerne og Kaj fik tre forskellige udvekslingsforhold med i købet. Trods utrolige genvordigheder blev Kaj nummer 7 af 25 deltagere. Med Bugattien startede han også et par gange i Danmark, inden ny lovgivning satte en stopper for hastighedsløb. På Knudshoved satte han rekord med 149 km/t fra stående start.
   Vognen blev solgt til en svensker, stumper af den er i dag genopstået som også en hel vogn, men det er også noget vi kommer tilbage til en anden gang.
   Under et at sine besøg i Frankrig blev Kaj dansk generalrepræsentant


Her ser det ud til at Kaj Hansens ønske om en Rudge er gået i opfyldelse.