|
korden var 23.000, og 10.000 på en
tirsdag eller torsdag aften. Ja, for der blev også kørt aftenløb i
projektørlys. Og da det var på sit
højeste tre løbsdage om ugen!
Formand for Greyhound selskabets
bestyrelse var Grev Raben-Levetzau (som må have været en
storebror til Ålholm-baronen), men den motor-sportslige side af sagen tog
en komité af drevne fagfolk sig af. Knud Danielsen som formand, Carl
Hølzer som baneleder, desuden Ove Bendixen, "Tykke Bendixen", |
|
som også var præsident for
Danmarks Motor Union og importør af Indian. Og endelig kaptajn, Baron
Haxthausen, der sammen med Bendixen fungerede som dommer. Starter var
premierløjtnant K. Kristensen.
Hele fornøjelsen varede et par
sæsoner. Så blev der kludder med økonomien, og Greyhound
Racing opgav ævred. Banen blev overtaget af Motor Sports Klubben, som i
de følgende år arrangerede forskellige ting, blandt |
|
andet noget motorrodeo. I 1934 hørte det
helt op på Roskildevejen.
Nogle af de bedste kørere fortsatte
dog i udlandet, Kaj Hansen kørte nogle år på kontinentet og
i England. Morian Hansen bosatte sig fast i England i 1934 og kørte der
og i Ny Zealand, blev hængende i England under krigen i Royal Air Force
og vendte hjem efter befrielsen og var med til at satte gang i både
speedway og meget andet i de følgende år. |
|