Bilhistorisk Tidsskrift  109/1992     side  28

      
 

korden var 23.000, og 10.000 på en tirsdag eller torsdag aften. Ja, for der blev også kørt aftenløb i projektørlys. Og da det var på sit højeste tre løbsdage om ugen!
   Formand for Greyhound selskabets bestyrelse var Grev Raben-Levetzau (som må have været en storebror til Ålholm-baronen), men den motor-sportslige side af sagen tog en komité af drevne fagfolk sig af. Knud Danielsen som formand, Carl Hølzer som baneleder, desuden Ove Bendixen, "Tykke Bendixen",

 

 som også var præsident for Danmarks Motor Union og importør af Indian. Og endelig kaptajn, Baron Haxthausen, der sammen med Bendixen fungerede som dommer. Starter var premierløjtnant K. Kristensen.
   Hele fornøjelsen varede et par sæsoner. Så blev der kludder med økonomien, og Greyhound Racing opgav ævred. Banen blev overtaget af Motor Sports Klubben, som i de følgende år arrangerede forskellige ting, blandt 

 

andet noget motorrodeo. I 1934 hørte det helt op på Roskildevejen.
   Nogle af de bedste kørere fortsatte dog i udlandet, Kaj Hansen kørte nogle år på kontinentet og i England. Morian Hansen bosatte sig fast i England i 1934 og kørte der og i Ny Zealand, blev hængende i England under krigen i Royal Air Force og vendte hjem efter befrielsen og var med til at satte gang i både speedway og meget andet i de følgende år.