|
|
|
på plads om hvad det var for en vogn, og
skaffede ham nogle gode fotografier. Om han nåede at fuldføre projektet
ved jeg ikke.
Vi traf aldrig hinanden - Scheel var en
enkelt gang kortvarigt i Danmark for at ordne et familieanliggende. Men han
lod mig forstå, at han var bekendt med, hvad jeg foretog mig til daglig, og
efter et par år foreslog han, at vi skulle være dus, og jeg skulle kalde
ham Ditlev. Det kan forekomme mærkeligt, at jeg nævner det i vor dussende
tid, men det gjorde mig glad. Det havde måske også den baggrund, at vores
breve ikke udelukkende var pingpong med spørgsmål og svar om bilhistoriske
enkeltheder. Som tiden gik fandt vi ud af, at vi havde fælles bekendte i
udenrigs- ministeriet, og at hans mor og min svigerfar i mange år og
samtidig havde været ansat på samme arbejdsplads.
I de seneste breve orienterede han
nøgternt og usentimentalt om den alvorlige sygdom, der viste sig umulig at
behandle; det var tydeligt, at det ærgrede ham, at han var kommet bagud med
sin skribentvirksomhed.
Jeg vil savne ham.
Ole Emil Riisager
|
|
FORSIDEN
Længderibbede fordæk havde man allerede
omkring 1930. Kaj Hansen skubbes i gang og det er vist nok en Rudge, han
kører på.
BAGSIDEN
Kaj Hansen på startlinjen ved 14.
GrosserPreis von Deutscbland på Nüburgring i 1951. Af 54 startende Formel
3 kørere lå Kaj til en 6 eller 7. plads da et dårligt påsat
brændstofdæksel sprang af på næstsidste omgang så Kaj måtte stoppe for
at ikke vognen skulle bryde i brand. Effyh'en har på det tidspunkt fået
perforerede bjul. Bag den en af de mange Cooper.
DANSK VETERANBIL KLUB
Gl. Strandvej 20 . Postboks 33 .2990 Nivå
'l'el. 42 2/1 59 06, hverdage 10-12 |
REDAKTION
O. E. Riisager (anse og hvortil stof bedes sendt).
Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk
Tel. 42 89 11 48
Helst skriftlig henvendelse.
l redaktionen Peter Bering.
Tillæg til Veteran Tidende.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Tryk: Eiler Filertsen, Kbh.
ISSN 0901-327X.
|
|
|