Bilhistorisk Tidsskrift  110/1992     side  8

      
 

 1958 var også året, hvor jeg gik til Århus Motor Comp. og fortalte direktøren at Tin Lizzie fyldte 50 næste år, og han fandt ud af, at det også var 40 år siden, man lavede Ford samlefabrikken i København. Vi var enige om, at det var to gode grunde til at lave et Ford T rally. Hans firma var sponsor, K. Århøj med stor erfaring fra KDAK's løb var løbsleder og jeg bedømte vognene og

 

repræsenterede DVK. Alle, som ejede en Ford, kunne deltage, men bemalede og på anden vis udstyrede vogne kunne ikke deltage i præmieuddelingen. Starten gik fra Århus Motor Comp. og havnekajen var et udmærket bagland for vognene. Himmelbjerget var målet, vi fandt en vis lighed mellem det »høje« bjerg og de høje T'er.
   30 vogne deltog, og det kan ikke

 

Til venstre og herunder et par billeder fra Himmelbjerg-løb. Det var vogne som »Trine«, der fik vor stifter til i sin oprindelige udgave af klubbens vedtægter at skrive: »Klubbens medlemmer skal stedse i deres færden optræde på en sådan måde, at klubbens mål og virke ikke bringes i miskredit eller latterliggøres. Det er således f eks. utænkeligt, at klubbens medlemmers vogne på iøjnefaldende måde er bemalede med formodede morsomheder eller udsmykket med tosserier. Den sidste sætning blev først fjernet ved den store lovrevision i 1985. »Trine« var gul og rød.
   Til højre familien Vagn Jensen i Lancia Lambda Farina cabriolet til Scheelsmindeløbet i 1961.