Bilhistorisk Tidsskrift  110/1992     side  23

      
 

 

 

Haibert havde sin gang på banen på Roskildevej og var i efterkrigsårene storleverandør af motorsportsfotos til blandt andet Skandinavisk Motor Journal. Og sluttelig fødselaren. Med var også vennen Kai Ottosson, kun ikke på billederne, for dem tog han.
   I dagens anledning var den gyldne hjelm hentet fra bankboksen. Inderhjelmen er forsvundet, så en motorhandske måtte proppes op i hjelmen, for at Kaj kunne posere med den.



Rettelse:

Flere gør opmærksom på, at billedet på bagsiden af BhT 108 ikke kan være fra 1949, da den tilsneede bil er den moderniserede Opel Kapitän, som blev præsenteret i 1951
.

DANSK VETERANBIL KLUB
Gl. Strandvej 20. Postboks 33. 2990 Nivå
Tel. 42 24 59 06, onsdag 8-14

                             REDAKTION
  
O. E. Riisager (anse. og hvortil stof bedes sendt).
       Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk
       Kun skriftlig henvendelse.
   I redaktionen Peter Bering.
   Tillæg til Veteran Tidende.
   Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
   Tryk: Filer Filertsen, Kbh.
   ISSN 0901-327X.

 

FOR- OG BAGSIDEN:

Nu som i mange år diskuteres bilkørslen på Vestkystens strande, så da vi skulle vælge et par sommerlige billeder til omslaget på dette juni-nummer, standsede vi ved det motiv.


Den meget observante læser af Bilhistorisk Tidsskrift vil på forsiden genkende den samme Opel Six cabriolet, som var fotomodel på side 31 for to numre siden - dengang på et vinterbillede. Det er nemlig fotografens egen. Og man kan måske derfor have en formodning om, at situationen på stranden er en smule konstrueret.

Det er den derimod ikke på bagsidebilledet. Nummerpladen på den uheldige Ford V8 193
7 ser udenlandsk ud, men fælden faldt også mange danske bilister i, når de kørte langs stranden fra Nørre Lyngby til Løkken. Ved Furreby Bæks udløb lige nordfor Løkken sank hjulene i, hvis man ikke var stedkendt og kørte meget jævnt. Og jo mere man asede.for at bilen fri, jo dybere gravede hjulene sig uvægerligt ned, så Falck var eneste redning.