Bilhistorisk Tidsskrift  111/1992     side  13

      
 

rede den med diverse Abarth dele, syntes jeg at biloplevelserne var for tamme og ikke slog til i forhold til mine tidligere oplevelser.
   Så læste jeg i 1958 om en bilauktion i Æbelogade, hvor der bl.a. skulle være en Packard 626 cabriolet til salg. Godt bevæbnet med kontanter!! mødte jeg op og kunne formedelst 800 kr. alt inklusive køre den hjem på et lånt batteri.
   Det var den »lille« Packard med en motor på kun 5.325 liter, og den var moderniseret i 1934 på Dansk Karosseri-Fabrik, som det var almindeligt på den tid for ejere af biler af fornem byrd.
   Jeg fik skærmskørterne fjernet, for-øvrigt af den samme pladesmed, der havde sat dem på i 19-34, men spidskøleren og den sænkede kaleche med (let dertil hørende lavere vindspejl var der ikke råd til at ændre. Packard'en blev




 FIAT 1100 TV 1954 var den meget sportslige udgave af den almindelige 1100. Læg mærke til at FIAT på det tidspunkt havde slået helt kontra med hængslingen af dørene i Forhold til den oprindelige 1100. Tofarvet lakering var standard på TV-modellen.

 

aldrig indregistreret i mit eje, fordi den pludselig fik en garagekammerat i form af en Buick 1934 model 60 limousine i fineste stand.
   Nu var der ikke plads til familiens daglige køretøjer inden døre, og det behagede ikke fruen, så Buick'en fik hurtigt en ny ejer, der med velbehag fandt, at den kørte som en stor, venlig Skt. Bernhards hund.

 

En kort overgang fik Packard'en også selskab af en FIAT Balilla 508 2-pers. roadster fra 1932, en smuk og sjælden lille sag, som dog viste sig at have brud på chassisrammen, hvorfor den hurtigt gik videre til et klubmedlem, der ikke fandt denne skavank som nogen hindring for restaurering.
    Nu havde jeg fundet en kæmpe garage i Midtsjælland, så jeg var friere stillet