|
forede gamle biler i Københavns gader
og altså Amilcaren. løvrigt var han ude at køre en tur i den. Det
er et ganske interessant billede. I registreringsattesten er
anført, at Amilcaren var forsynet med en Ford Y motor. For at få
plads til den måtte køleren rykkes |
|
fremad. I den anledning var
fremstillet den ejendommelige motorhjelm, som identificerer bilen.
Denne motorhjelm har jeg stadig. Vindspejlet er ikke det originale.
Det må være sat på efter 1954, idet Åge Jacobsen oplyste, at i
hans ejertid sad det - eller rettere de - |
|
|
En enkelt
mellemlanding i de mange år mellem
Schreiner og 1949 dokumenteres af et
fotografi, hvor det uden al tvivl er
Bessermanns Amilcar der står i
baggrunden på Kai Hansens værksted
i København. Tidspunktet er der
heller ingen tvivl om, der er sne og
Kai holder i sin Bugatti Grand Prix
racer Så det kan kun være vinteren
1931-32. Kai husker tre Amilcar.-
Erna Hamiltons, en der havde
tilhørt Bugattikøreren Droscher og
en som ejedes af en Sørensen fra
firmaet Schäbel.
Amilcaren er
tilbage i København efter rundturen
på Fyn. Fotograferet i St.
Kongensgade i 1956 og nu med Ford
Y motor,
hvorfor køleren er flyttet frem og
der er fremstillet ny motorhjelm.
Vindspejlet er heller ikke det
oprindelige. Lygte
arrangementet er
ændret og vognen har fået skørter
for at skjule chassisrammen.
Nummeret på nummerpladen skal være K
12.997.
|
|