Bilhistorisk Tidsskrift  112/1992     side  10

 

  

 
 

 

 

Da Bessennann fandt Amilcaren havde Preben Søgård gjort undevogn og karrosseri i stand og lagt en type C motor i. Kølerkappen var forskåret, kølerhjelmen var den delvis ombyggede og der savnedes omdrejnings tæller, speedometer og ur, vindspejl, sæder og reservehjul. Derimod var kølerelementet tilsyneladende det oprindelige og ligeledes kølerproppen. Endvidere fandtes hornet, det øverste af kølerhjelmen og den specielle benzinpåfyldningsklap.





vindspejle på som er vist på Max Schreiners fotoer.
   Efter registreringsattesten er Amilcaren afmeldt 24/10 1956. I 1959 købte Preben Søgård den på en huggerplads ved Køge, og i 1972 købte jeg den af Preben Søgård.
   Jeg vil ikke bruge mange ord på restaureringsarbejdet. Preben Søgård købte to originale Amilcar motorer i Frankrig. Den ene sidder nu i vognen, men er frostsprængt. Den anden vil jeg lade hovedreparere, når jeg har fundet er original knastaksel. I 1970'erne fik jeg fat i en del reservedele i England. Nu har det franske register »Cercle Degase Amilcar« systematiseret produktionen af nye reservedele. Så man kan