|
formodes at være den samme vogn. Nu er den væk.
Da jeg læste bogen om Erna Hamilton studsede jeg
over, at hendes far havde købt bilen i England samt at det skulle
være den eneste Amilcar i Danmark. Det kunne tyde på,
at der ikke fandtes autoriseret forhandling
|
|
her hjemme og at det måtte være en sjælden gæst.
Hvordan var min egen Amilcar da blevet indført?
Her fik jeg hjælp af en artikel i
»Newsletter«
fra det engelske Amilcar Register. På grund af de smalle
snoede engelske landeveje var de små vævre franske
|
|
|
Igen Erna
Hamilton. Placeringen af instrumenterne er karakteristisk både for CGS og CGSs.
cyclecars meget
populære i England. Især Salmson og Amilcar. Så ganske mange
Amilcar blev især i tyverne eksporteret til England.
Vedrørende CGSs modellerne har den engelske importør
Vernon Balls oplyst, at vogne med chassisnumre, hvor de tre første cifre
var 187, 190, 193, 195, 197 og til dels også 200 var forbeholdt det
engelske marked. Min egen vogn har chassisnummer 19360. Det forekommer
derfor ikke helt forrykt at formode, at også den er kommet til
Danmark via England.
Af ovennævnte engelske artikel fremgår iøvrigt helt
klart, at min vogn er fremstillet i 1928, idet chassisnumre både før og
efter 19360 med sikkerhed kan dokumenteres som værende fremstillet i
1928.
(side 15) Her ser man tydeligt den lille djævel aller bagest på
Erna Hamiltons Amilear. Og man aner formen på bundkarret, som er typisk for
CGS, men ikke CGSs. Bundkarret og firehjulsbremser identifcerer vognen som CGS. Bemærk ogsa forløbet af skærme
og trinbrætter |
|