Bilhistorisk Tidsskrift  113/1993     side  8

      
 

 

 

være sket. Hans Schack nævner at vognen ikke mangler væsentlige dele, dog husker han ca. 20 år tidligere at have pillet dyserne ud af forlygterne og leget med dem, hvorefter de er gået til.
   Restaureringen af Renault'en på Schackenborg skulle forestås af en formodet kyndig bekendt til Schack, en læge, men da Hindsgavl hentede vognen kunne det ses at der ikke var sket andet end at omløberne på vandrørene var forsøgt løsnet med et uegnet værktøj. Derimod vidnede en tom whiskyflaske om at der nok havde været en del hyggelig snak under arbejdet.
   Efter vognens ankomst til Ejby er restaureringen som det er Hindsgavls sædvane gået effektivt og hurtigt i gang. Skærmene var papirtynde og måtte anses for ubrugelige. Ny er allerede trykket op i den korrekte profil. Lygterne er så tærede at andre må støves op, og nogle bundbrædder må fornys. Men vogne er i øvrigt utrolig velbevaret. Kun få og små detailler mangler. Ved redaktionens slutning var mo-





På det øverste billede ses vognen fotograferet i 1910, på det nederste er den fotograferet i Skovshoved Elektricitetsværk.