Bilhistorisk Tidsskrift  113/1993     side  11

      
 

Af disse 224 stk har The Association of Healey Owners styr på 67, 61 i England og 6 udenfor, og heraf kun det ene eksemplar i Danmark.
  Indtil 1979 blev den i England. Fra fødslen og indtil 1955 havde den hjemsted i Derby. Dens ejer har tilsyneladende passet den omhyggeligt, idet han oplyser at den har fået skiftet olie for hver 1.000 miles og fået foretaget et omfattende eftersyn af motor, styretøj, bremser etc. efter 17-18.000 miles. Han siger det ikke selv, men det fremgår af senere notater, at bilen oprindelig var rødbrun (maroon), men blev malet om (antagelig i 1954) i de to grønne nuancer, den også har i dag.
   Ejer nr. 2 var åbenbart en rejselysten herre, der har været på Kontinentet med Tickford'en flere gange, blandt andet i Venezia i 1956, i Rom både i 1957 og i 1960, i Danmark i 1959, i Frankrig i 1967 og som den sidste længere udenlandstur kørte han i 1970 til Dolomitterne. Han oplyser, at han på de italienske autostradaer har opnået en hastighed af 108 miles, hvilket lyder lidt voldsomt, men OK, det har måske været på den første tur i 56, da bilen var forholdsvis ny.
   I 1979 går denne ejer på pension, og