Bilhistorisk Tidsskrift  113/1993     side  12

      
 

 

 
 

efter at han har haft sin Tickford i 24 år er han nødsaget til at skille sig af med den. At det skete med vemod, fremgår af de forhåndenværende breve, men heldigvis ender bilen i Danmark.
   I perioden 1979-92 har den tilsyneladende en stor del af tiden sovet tornerose- og skønhedssøvn, indtil den blev averteret til salg af familien Kjærgård i Birkerød. Vi fandt en pris, der passede begge parter, og den 24. september 1992 blev den indregistreret - så nu er der ingen undskyldning for

  ikke at deltage også i de våde arrangementer.
TEKNISKE DATA:

Motor: Riley 2.443 ccm, 4 cyl., 2 SU karburatorer.
Boring/slaglængde 80.5 x 120 mm. Kompression 6.85:1. 
Bremsehestekræfter: 106 ved 4.800 omdr./min.
Bremser: Lockheed hydr.
Gear: 4 frem og 1 bak
Ydeevne: 0 - 96.5: 14.6 sek.
0 - 80: 10.5 sek.
 

Tophastighed: 170 Km/t i 1951
Forbrug: I gennemsnit 8.5 km/l
Tankkapacitet: 721
Olie: 8 l

Køler: 13.61 + 1.141 såfremt varmeapp. er indbygget
Dimensioner: Total længde 4.6 m, højde 1.4 m, bredde 1.7 m,
frihøjde 17.7 mm, hjulafstand 2.45 m,
sporvidde for 1.37 m, bag 1.39 m.
PS: Motoren har faktisk ikke to overliggende, men højtliggende knastaksler. Red.